درمان های خانگی برای عفونت های قارچی

یک عفونت قارچی واژن ( واژینال کاندیدیازیس ) به علت رشد بیش از حد یک قارچ در داخل واژن ، ایجاد می شود  . رشد بیش از حد قارچ ، موجب سوزش ، التهاب ، خارش و ترشحات دردناک می شود. اغلب زنان، یک عفونت قارچی را در طول دوران زندگی خود تجربه کرده اند .اگر شما یک عفونت قارچی برگشت پذیر داشته باشید ، یا اگر نخواهید که راه تجویز نسخه با یک کرم ضد قارچ را انتخاب کنید ، راه های دیگری هستند که می توان امتحان کرد تا یک عفونت قارچی درمان شود .

ماست یونانی

یک مرور کلی از یک تحقیق منتشر شده  در مجله ی آنتی میکروبیال کموتراپی (  antimicrobial chemotherapy ) ، نشان داده که برخی پروبیوتیک ها می توانند در مقابل کاندیدا آلبیکنز (نوعی قارچ) موثر واقع شوند .ماست یونانی می تواند  به عنوان یک پروبیوتیک تلقی شود ، چون شامل باکتری زنده است ، مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس . این باکتریها برای ایجاد یک محیط سالم در واژن شما ضروری هستند .پنیر یونانی ساده ، بهترین نوع برای علاج و درمان خانگی است . مطمئن باشید که ماست حاوی شکر اضافی نباشد چون  موجب تحریک رشد قارچ کاندیدا می شود .

روغن ضروری پونه

پونه کوهی یا (origanum marjoram ) چیزی است که در بخش ادویه جات بقالی ها یافت می شود . روغن پونه استفاده می شود تا انواع عفونت های قارچی را درمان کند . روغن پونه از پونه وحشی یا مرزنگوش ( origanum vulgare ) ساخته می شود که شامل تیمول و کارواکرول است که ضد قارچ های قدرتمندی هستند .یک تحقیق در مجله ی بیوشیمی سلولی و مولکولی ، نشان داد که روغن پونه ی وحشی بسته به دوز مصرفی ، می تواند موجب توقف یا کند کردن رشد قارچ کاندیدا آلبیکنز شود .روغن پونه ، یک رقیق کننده ی طبیعی خون است ، بنابراین اگر رقیق کننده های خون را به منظور سلامتی مصرف می کنید  و همچنین اگر دچار مشکلات لخته شدن خون مانند کمبود ویتامین k هستید ، از روغن پونه استفاده نکنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل ، یک روغن چرب استخراج شده از مغز میوه ی نارگیل است . این روغن ، فواید سلامتی بسیاری شامل خصوصیات ضد قارچی دارد . تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل در برابر کاندیدا آلبیکنز ، موثر است .برای درمان یک عفونت قارچی واژینال و استفاده از روغن نارگیل ، مطمئن شوید که روغن نارگیل خالص و ارگانیک می خرید . شما می توایند روغن را مستقیما به ناحیه ی آلوده استعمال کنید .

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای ، یک روغن ضروری است که برای از بین بردن قارچ ، باکتری و ویروس ها استفاده می شود . تحقیقات نشان داده که یک شیاف واژینال حاوی روغن درخت چای ، ممکن است به درمان عفونت های واژینال کمک کند . همچنین روغن درخت چای ، به حفظ  تعادل  فلور میکروبی  در واژن ، کمک می کند .

سیر

سیر و ترشی سیر نشان داده که در یک مطالعه آزمایشگاهی می تواند بر ازبین رفتن قارچ کاندیدا موثر باشد، اما بحث زیادی حول کمک به درمان عفونت های قارچی در خارج از محیط آزمایشگاه وجود دارد. اگر شما می خواهید که سیر را برای درمان عفونت قارچی استفاده کنید ، به رژیم غذایی خود سیر بیشتری اضافه کنید . بعضی سایت ها داخل کردن سیر در واژن ، را توصیه می کنند ، اما سوختگی و درد قابل توجه گزارش شده است .