اطلاعات غذایی پوست پرتقال خشک شده

ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۰۵ دومین تولید کننده ی پرتقال در جهان بود. پرتقال به میوه و پوست خوش عطر و طعمش معروف است.علاوه بر آبمیوه  پرتقال ، پوست پرتقال خشک شده به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی در بسیاری از دستورات غذایی استفاده می شود. پوست پرتقال را می توان به صورت خشک و شیرین شده استفاده کرد. همچنین پوست پرتقال خشک شده می تواند جایگزینی برای مزه ی پرتقال در غذاها باشد.

 

موادمغذی

۶ گرم از پوست پرتقال خشک شده حاوی ۶ کالری می باشد. همچنین فاقد سدیم و چربی بوده و دارای ۱۳ میلی گرم پتاسیم، ۱.۵ گرم کربوهیدرات، ۰.۶گرم فیبر غذایی و ۰.۹ گرم پروتئین است. پوست پرتقال خشک شده حاوی ویتامین C و کلسیم است. ۶ گرم از پوست پرتقال خشک شده یک درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین A را برای بدن فراهم می کند، همچنین حاوی میزان کمی از ویتامین های B است. ۶ گرم از این ماده غذایی ۱ میلی گرم فسفر و منیزیم و همچنین مقداری روی دارد.

 

فواید

۶ گرم از پوست پرتغال خشک شده حاوی ۱۴ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به ویتامین C است. ویتامین C به بهبود رشد سلولی سالم و ترمیم بافت ها کمک می کند. ویتامین C برای چشم ها و سیستم قلبی-عروقی مفید بوده و در کمک به جلوگیری از ابتلا به سرطان موثر است. پوست پرتقال خشک شده همچنین منبعی از ماده معدنی پتاسیم برای کمک به تنظیم فشارخون و ماهیچه ها به حساب می آید. پتاسیم همچنین در تبدیل قند خون به گلیکوژن نقش دارد که در بافت ماهیچه ای ذخیره شده و تبدیل به انرژی می شود.

 

پکتین

 

پریکارپ “غشای سفید پوست پرتغال” منبعی از پکتین بوده که یک فیبر غذایی محلول با فواید سلامتی بسیاری است. پکتین با کاهش کلسترول مرتبط بوده و باعث بهبود مقاومت به انسولین، تنظیم مشکلات دستگاه گوارشی، بهبود سلامت سیستم ایمنی و افزایش حس سیری می شود. براساس مطالعه منتشر شده در انستیتوی شیمی آلی در بلغارستان، پوست پرتقال خشک شده حاوی میزان بالایی پکتین با کیفیت است.